SESELEH EJAAN BAHASA BALI YANG DISEMPURNAKAN RING SAJERONING SASURATAN AWIG-AWIG SUBAK KACANGBUBUAN, DESA ADAT MAS
DOI:
https://doi.org/10.23887/jpbb.v2i1.4549Abstract
Penelitian deskriptif ini tujuan (1) mengetahui kesalahan Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan dalam buku awig-awig subak Kacangbubuan, desa adat Mas, (2) mengetahui hambatan apa sajakah yang dialami dalam menulis awig-awig subak Kacangbubuan, desa adat Mas seperti Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan. Subjek dalam penelitian ini adalah awig-awig subak Kacangbubuan, desa adat Mas. Data dikumpulkan dengan menggunakan metode dokumentasi dan wawancara. Data yang diperoleh dianalisis secara analisis deskriptif kulitatif. Hasil penelitian ini adalah (1) ditinjau dari segi Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan, awig-awig subak Kacangbubuan, desa adat Mas. Kurang mendetail, karena banyak kesalahan yang didapatkan dalam menulis awig-awig tersebut. Dilihat dari segi penulisan seperti tanda koma, tanda titik, bahkan banyak juga penulisan yang di ulang kembali. (2) dilihat dari hambatan dalam menulis awig-awig subak Kacangbubuan, desa adat Mas. Banyak hambatan yang di lalui oleh penulisnya, karena adanya kurang paham serta kurang mengetahui cara bagaimana menulis yang benar. Penulisan yang benar adalah penulisan yang tau jeda dalam suatu kalimat serta menggunakan Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan. Karena skripsi jurusan bahasa Bali menggunakan bahasa Bali, maka dilampirkan abstrak berbahasa Bali KUUB Tetilik deskriptif puniki matetujon (1) mangda uning kaiwangan ceciren pepaos sane wenten ring sesuratan awig-awig subak Kacangbubuan, desa Adat Mas, (2) mangda uning Napi manten kapiambeng sane kapanggihin ritatkala nyurat awig-awig subak Kacangbubuan, desa Adat Mas manut sekadi Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan. Jejering tetilik puniki inggih punika awig-awig subak Kacangbubuan desa Adat Mas lan penandangnyane indik Ejaan Bahasa Bali. Ring tetilik puniki mupulang data nganggen kramaning metode dokumentasi lan geguwet sadu wicara. Data sane kapolihang ka seseleh antuk deskriptif kualitatif. Pikolih tetilik puniki, inggih ipun (1) kaiwangan Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan sane wenten ring sajeroning sasutaran awig-awig subak Kacangbubuan, desa adat Mas, kirang jangkep antuk nyurat sawireh kaiwangan tanda gejek miwah tanda koma punika kari akeh lan kruna utawi lengkara sane kawawanin malih.(2) manut ring kapiambeng sane kapanggihin ritatkala nyurat awig-awig subak Kacangbubuan, desa Adat Mas manut sekadi Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan. Akeh kapiambeng sane kamargiang santukan sang pengawi nenten tatas uning tata titi nyurat. Sasuratan awig-awig punika sane manut punika mangda jangkep lan uning antuk Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan. Kruna Anceng: awig-awig, Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan,lan kapiambeng nyurat.Kata Kunci : awig-awig, Ejaan Bahasa Bali Yang Disempurnakan, hambatan menulis.
This descriptive study purposes (1) knowing Spelling errors Balinese language Anhanced awig-awig book Kacangbubuan subak, traditional village of Mas, (2) to know what are the barriers experienced in writing awig awig Kacangbubuan Subak , tradisional village such as spellingLanguage Mas Bali Enhanced. Subjects in this study were awig awig Kacangbubuan Subak, tradisional village of Mas. Data were colleted by using the method of documentation and interviews. Data were analyzed by descriptive qualitative analysis. The results of this study were (1) the terms of the Balinese language Enhanched Spelling, Subak awig awig Kacangbubuan, traditional village of Mas. Less detailed, because many errors obtained in writing, such as comma, a colon, and even many in the re-writing back. (2) seen from the bottleneck in writing awig awig Kacangbubuan Subak, traditional village of Mas. Many obstacles are in the pass by the author, because of the lack of understanding and lack of knowing how to write correct. Correting writing is writing that know pause in a sentence and use the Enhanced Spelling Balinese language.
keyword : awig awig, Speling Language Bali Enhanced, write barriers.
Published
01-02-2015
Issue
Section
Articles