Learning Cycle Model Assisted Audio Visual Increase Science Knowledge Competence
DOI:
https://doi.org/10.23887/ijee.v4i3.25877Keywords:
learning cycle, audio visual, science knowledgeReferences
Aditya, D. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle (5e) Berbasis Kearifan Lokal Terhadap Sikap Disiplin Belajar Dan Hasil Belajar IPA Siswa Kelas IV SD Gugus V Kecamatan Sukasada. Jurnal Pendidikan Multikultur Indonesia, 2(1). http://dx.doi.org/10.23887/jpmu.v2i1.20792
Agung, A. A. . (2014). Buku Ajar Metodologi Penelitian Pendidikan. Aditya Media Publishing.
Amanda, B. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Talking Stick Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(2). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v5i3.12426
Ariesta, M. (2020). Pengaruh Model Learning Cycle 5e Berbantuan Media Benda Konkret. Progres Pendidikan, 1(1). http://prospek.unram.ac.id/index.php/PROSPEK/article/view/5
Astuti, S. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick Berbasis Concept Song Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(2). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v5i2.10835
Barahudin, A. (2014). Siklus Belajar (Learning Cycle). https://afidburhanuddin.wordpress.com/2014/06/07/siklus-belajar-learning-cycle/
Barus, R. T. (2019). Penerapan Metode Outdoor Study Dalam Pembelajaran IPA Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas IV SD Negeri 053963 Raja Tengah Tahun Ajaran 2018/2019. Digital Repository Universitas Quality. http://portaluniversitasquality.ac.id:55555/id/eprint/439
Devitasari, T. (2019). Keefektifan Model SAVI Terhadap Minat dan Hasil Belajar IPA SDN Lawatan 01 Kabupaten Tegal. IIdonesian Journal of Conservation, 8(1). https://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/ijc/article/view/22681
Dewi. (2013). Pengaruh Model Pembelajaran Siklus Belajar (Learning Cycle) 5e Terhadap Hasil Belajar Ipa Siswa Kelas V SDN 26 Pemecutan Denpasar Barat. MIMBAR PGSD Undiksha, 1(1). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v1i1.1207
Dewi, A. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle Terhadap Penguasaan Kompetensi Pengetahuan IPA Siswa Kelas IV SD Gugus Untung Surapati Denpasar Timur Tahun Ajaran 2016/2017. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(2). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v5i2.10771
Dewi, J. M. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Problem Based Learning Berbantuan Media Audio Visual Animasi Terhadap Hasil Belajar IPA. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(2). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v5i2.10657
Dewi, S. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle5e Berbantuan Media Lingkungan Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Jurnal Penelitian Dan Pengemabangan Pendidikan, 2(2). http://dx.doi.org/10.23887/jppp.v2i2.15389
Jais, Y. (2020). Pengaruh Penerapan Model Siklus Belajar (Learning Cycle)5e Dengan Memanfaatkan Media Audio Visual Terhadap Hasil Belajar IPA SD. Jurnal PEndidikan Dasar, 1(1). https://ejournal.iainkendari.ac.id/diniyah/article/view/1817
Karunia, Fatwa Suci. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Macromedia Flash 8 Pelajaran IPA Materi Energi Listrik Kelas VI Di SD. Institutional Repository. http://eprints.umm.ac.id/35617/
Kusuma, J. (2018). Penerapan Model PJBL Berbantuan Media Audiovisual Untuk Meningkatkan Hasil Belajar IPA. Jurnal Ilmiah Pendidikan Profesi Guru, 1(1). http://dx.doi.org/10.23887/jippg.v1i1.14263
Muakhirin, Adi. (2014). Peningkatan Hasil Belajar IPA Melalui Pendekatan Pembelajaran Inkuiri Pada Siswa SD. Jurnal Ilmiah Guru “COPE,” 1. https://journal.uny.ac.id/index.php/cope/article/view/2933
Nismalasari, S. (2016). Penerapan Model Pembelajaran Learning Cycle Terhadap Keterampilan Proses Sains Dan Hasil Belajar Siswa Pada pokok Bahasan Getaran Harmonis. EduSains, 4(2). https://doi.org/10.23971/eds.v4i2.511
Nurbani, D. (2016). Pengaruh Model Learning Cycle Terhadap Keterampilan Proses Sains Siswa SD Kelas IV Pada Materi Hubungan Antara Sifat Bahan Dengan Kegunaannya. Jurnal Pena Ilmu, 1(1). https://doi.org/10.23819/pi.v1i1.3301
Paramita, Y. (2016). Pengaruh Learning Cycle 5e Terhadap Hasil belajar IPA Kelas V SD Gugus IV Pupuan. MIMBAR PGSD Undiksha, 4(1). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v4i1.6950
Pradnyandari, M. (2014). Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick Berbasis Concept Mapping Terhadap Hasil Belajar IPA. MIMBAR PGSD Undiksha, 2(1). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v2i1.3011
Putriani, D. (2016). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle 5E Berbantuan Media GrafisTerhadap Hasil Belajar IPA pada Siswa Kelas IV SD Gugus Majapahit Kecamatan Pekutatan Kabupaten Jembrana Semester Genap Tahun Pelajaran 2015/2016. MIMBAR PGSD Undiksha, 4(1). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v4i1.7482
Rahayu. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Learning Cycle-5E Dalam Pembelajaran IPA. Buta Aksara.
Resty, C. (2017). Pengaruh Model Siklus Belajar 5E Terhadap Hasil Belajar IPA Siswa Kelas IV SDN Gugus Kompyang Sujana Kecamatan Denpasar Barat Tahun Ajaran 2016/2017. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(2). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v5i2.10777
Rositayani. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Children’s Learning in Science Berbantuan Media Audio Visual Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA. Jurnal Ilmiah Sekolag Dasar, 2(3). http://dx.doi.org/10.23887/jisd.v2i3.16150
Saharudhin, A. (2018). Meningkatkan Hasil Belajar IPA Siswa Kelas IV-B Melalui Pemanfaatan Media Audio-Visual (Film Projector) SD Negeri Kompleks IKIP 1 Kota Makassar. Jurnal Ilmu Pendidikan, Keguruan Dan Pembelajaran, 2(2). https://doi.org/10.26858/pembelajar.v2i2.7098
Setiawan, P. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle 5e Berbantuan Mind Mapping Terhadap Hasil Belajar Matematika. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(2). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v5i2.10841
Suarni, N. K. (2013). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle Berbasis Media Lingkungan Alam Terhadap Hasil Belajar IPA Siswa Kelas V SDN 5 Pedungan Denpasar. MIMBAR PGSD Undiksha, 1(1). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v1i1.1554
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Alfabeta.
Sulthon. (2012). Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dengan Model Siklus Belajar (Learning Cycle 5e)Berbasis Eksperimen Pada Pembelajaran Sains Di SDN Patrang I Jember. Jurnal Ilmu Pendidikan Sekolah Dasar, 1(2), 16. http://pgsd.fkip.unej.ac.id/wp-content/uploads/sites/5/2015/05/Jurnal-JIPSD-Vol-1-No-2-2012.1.pdf#page=16
Suryani, N. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle Berbantuan Media Audio Visual Terhadap Kompetensi Pengetahuan IPA Siswa Kelas IV. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(2). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v5i2.10803
Taung, R. (2014). Penerapan Experiential Learningdalam Pembelajaran IPA Pada Materi Ciri Khusus Makhluk Hidup Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas VI SDN Inpres Mandok. Jurnal Kreatif Tadulako Online, 2(2). http://jurnal.untad.ac.id/jurnal/index.php/JKTO/article/view/2817
Wibowo, N. (2020). Keefektifan Model Learning Cycle Berbantuan Media Audiovisual Terhadap Hasil Belajar Siswa Tema Selalu Berhemat Energi. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 4(1). http://dx.doi.org/10.23887/jppp.v4i1.25013
Wijayanti, D. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Talking Stick Berbantuan Media Audio Visual Terhadap Hasil Belajar IPS. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(2). http://dx.doi.org/10.23887/jjpgsd.v5i2.11015
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with the International Journal of Elementary Education agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work. (See The Effect of Open Access)