About the Journal


Journal title Journal of Educational Action Research
Initials JEAR
Abbreviation Journal. E Action Research
Frequency Four issues per year 
DOI prefix 10.23887/jear
Print ISSN 2580-4790
Online ISSN 2549-3272
Editor-in-chief Ni Ketut Desia Tristiantari
Publisher Universitas Pendidikan Ganesha
Organizer LPPM - Undiksha

Journal of Educational Action Research (JEAR) is concerned with exploring the dialogue between research and practice in educational settings. This journal publishes accounts of a range of action research and related studies, in education and across the professions, with the aim of making their outcomes widely available and exemplifying the variety of possible styles of reporting. It aims to establish and maintain a review of the literature of action research. It also provides a forum for dialogue on the methodological and epistemological issues, enabling different approaches to be subjected to critical reflection and analysis.

e-ISSN: 2549-3272 (Online) and p-ISSN : 2580-4790 (Printed)

Current Issue

Vol. 8 No. 3 (2024): August 2024
Published: 2024-12-19

Artikel

  • Implementasi Model SaT-Mo Modifikasi untuk Pengembangan Penguasaan Kosakata Mahasiswa

    Cahyo Apri Setiaji
    367-374
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.80157
  • Media E-Komik Berbasis Auditory Intellectually Repetition pada Muatan Ipas Materi Bagian Tubuh Tumbuhan Siswa Kelas IV

    Aprilia Kristina, Ni Wayan Suniasih, Ida Bagus Gede Surya Abadi
    375-386
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.82788
  • Peningkatan Kemampuan Kognitif Dan Tanggung Jawab Belajar Pada Anak Usia Dini Dengan Menerapkan Metode Belajar Bermain Berbantuan Media Weather wheel

    Made Diana Sintia, I Wayan Widiana, I Gede Astawan
    387-397
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.82439
  • Media Pembelajaran Video Animasi IPAS Materi Mengenal Bumi Kita Terhadap Hasil Belajar Kognitif Siwa Kelas V Sekolah Dasar

    Ni Putu Eka Arisandi, I Wayan Ilia Yuda Sukmana
    398-407
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.79471
  • Sintesis Kebutuhan Pengembangan Media Video Pembelajaran Materi Geosfer Berbantuan ArcGIS StoryMaps Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa MA

    Mega Rizka Cendikia, Sumarmi, Didik Taryana, Tuti Mutia, I Komang Astina
    408-417
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.78615
  • Kegiatan Ekstrakurikuler Seni Tari Kreasi Terhadap Kecerdasan Interpersonal Anak Kelompok B Taman Kanak-Kanak

    Ketut Sri Widiastuti, Dewa Ayu Puteri Handayani
    418-426
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.81909
  • Model Pembelajaran Problem Based Learning Dengan Variasi Belajar Outdoor Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa Kelas V Sekolah Dasar

    Ni Luh Merta Juniasih, Putu Nanci Riastini
    427-434
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.78774
  • Media Game Edukasi Membaca Permulaan Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Pada Siswa Kelas I Sekolah Dasar

    Ni Putu Diah Setiarini, I Gede Margunayasa, Ni Wayan Rati
    435-443
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.78594
  • Pendidikan Seksual Sejak Dini Bagi Orang Tua Siswa Terhadap Kemampuan Menjaga Diri Pada Anak Usia Dini

    Yuni Husniati, Dewa Gede Firstia Wirabrata
    444-452
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.82297
  • Metode Pembelajaran Total Physical Response (TPR) Berbasis Media Realia dan Interaksi Sosial Terhadap Kemampuan Berbicara Informatif Pada Pembelajaran Bahasa Inggris Anak TK B

    Intan Melina Kristy, Putu Aditya Antara, Kurnia Widiastuti Giri
    453-458
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.80442
  • Profiling Student Learning Styles to Design Differentiated Learning to Support Independent Learning

    Ichsan Fahrozi, Putri Yanuarita Sutikno
    459-467
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.78669
  • Media Pembelajaran E-Comic Berbantuan Artificial Intelligence (AI) pada Materi Sistem Pernapasan Manusia

    Yunitha Ike Christyowati Ike, Rufi’i, Ujang Rohman
    468-477
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.81639
  • Media Pembelajaran Podcast Meningkatkan Keterampilan Menulis Puisi

    Rika Amanda Putri, Rina Devianty
    478-484
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.82030
  • Media Pembelajaran Bulletin Board Display Bermuatan Tri Hita Karana untuk Meningkatkan Minat Belajar Siswa Subtema Manusia dan Lingkungan

    I Gede Hendra Wiranata, I Ketut Gading
    485-494
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.80647
  • Pemahaman Konsep Pembagian dan Berpikir Kritis Siswa dalam Pembelajaran Make a Math Berbantuan Media Kantong Bilangan

    Ade Ayu Sri Wulandari, I Kadek Suartama, I Made Citra Wibawa
    495-503
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.78596
  • Media Augmented Reality Belajar Membaca untuk Menumbuhkan Kemampuan Kognitif dan Literasi Membaca Awal Anak Usia Dini

    Anak Agung Vira Widya Putri, I Wayan Widiana, Maria Goreti Rini Kristiantari
    504-512
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.83973
  • Loose Part Based STEAM Learning Using Local Wisdom of East Manggarai

    Mathilde Muhu, Nice Maylani Asril, Ketut Indra Purnomo
    513-521
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.84221
  • Media Pembelajaran Berbasis Adaptive Mobile Learning untuk Anak Usia Dini

    I Gusti Ayu Agung Manik Wulandari, Putu Aditya Antara, I Made Tegeh
    522-530
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.83610
  • Index Card Match Learning Model with Cooperative Setting Think Pair Share Type Improves Early Mathematics Skills and Cooperation of Early Age Children

    Ni Wayan Arminiati, I Gusti Putu Suharta, Ketut Indra Purnomo
    531-539
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.84516
  • Metode Index Card Match untuk Meningkatkan Keaktifan dan Motivasi Belajar Siswa dalam Pembelajaran PPKn

    Nani Mediatati, Dionisius Heckie Puspoko Jati, Jessica Sandi Mariana Situmorang
    540-546
    DOI: https://doi.org/10.23887/jear.v8i3.84331
View All Issues

                         Journal of Education Action Reseaarch is Indexed By:

   

Creative Commons License

 Journal of Education Action Reseaarch is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.